Tehdään oma aloitus

tää on hyvä

    Istuin lahtelaisen rahitfirman toimistossa juhannuksen jälkeen hakemassa työtä. Johtaja haastatteli ja siinä soi puhelin. Vaivautuneena se kertoi tietävänsä kenestä on kysymys (oli heidän poislähtenyt kuski, jonka tietoja uusi isäntä soitteli).
Minä pyrin vuorostani hänen tilalleen. Johtaja katseli töllöltään tietoja ja luki kuullen jotenkin näin:
"joo kyllä se auton piti kunnoss..... ei kertaakaan ratista... on suorasuinen ja soittaa suutaan... ei mikään punakuono aktiivi AKT:läinen... no jostakin reitin muutoksista se otti nokkiinsa .... olisin muuttanut takaisin, mutta lähti se ... jaa että teille pyrkii.. en tiedä.."
Kysyin asian taustan suoraan ja pyysin, että johtaja soittaa heti mun kuullen vanhaan firmaani, josta lähdin. Ei tuo suostunut soitteleen, enkä jäänyt ihmettelemään kauemmin.
Soitti johtaja seuraavana päivänä ja tarjosi veturia alleni seuraavasta viikosta.
Otan nyt kuitenkin muutaman viikon lomaa, kun on kesäkin.
Sellainen mkiestenkeskeinen puskaratio toimii johtajien, ajopäälliköiden ja ties minkä pilipalipuli-sakin välillä.

8

2005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomotkin

      kannattaahan se kysellä et tietää vähän millanen kaveri on. ja kyllä omassa työpaikassa pomot kyselee kuskeiltakin et tunteeko joku työpaikan hakijaa entuudestaan ja uskaltaako ottaa töihin. meitä kun on monenlaisia...

    • Mark00

      Joo-o

      kyllä on näin, että tällä alalla tiedot työntekijöistä siirtyy eri ihmisten välillä aika runsassa määrin ja koko ajan. Varmaan osa syy on se, että kuskille pitää antaa 100 000e auto jolla ajaa ja tehdä tulosta ilman sen kummempaa valvontaa kuin mitä kännykällä voi.
      Kyllähän se nyt pitäisi kumminkin saada aina tietää mitä tietoja on itsestä kerrottu, niin kuin viranomaiset joutuvat näyttämään kaikki paperit itsestäsi jos niitä vain kysyt.
      Kuitenkin jos tällä alalla töppäilee, niin siitä saavat tietää seuraavat työnantajat.

    • J.J.P

      Kyllä täällä kuskit kyselee aina että onko joku firma hyvä talo olla töissä.
      Mitenkä tämä firmojen välinen homma muka siitä poikkeaa?
      Mun mielestä hyvin ymmärrettävää ja jopa suotava tapa ottaa selvää mahdollisesta työntekijästä.

      Eihän kukaan itse myönnä työtä hakiessa jos on esim alkoholiongelma.. Edellisessä työpaikassa se voi olla jopa syy miksi mies ei siellä enää ole.

      • tietysti,niinkin

        että on se työnantaja alkoholisti, eikä sillä voi olla töissä.


      • globerotter

        virtasel ja tenhul ei ole onneks sitä ongelmaa kun tulijoita ei ole.


      • 4X4
        globerotter kirjoitti:

        virtasel ja tenhul ei ole onneks sitä ongelmaa kun tulijoita ei ole.

        Sitkeä huhu kiertää että jannut V&T olis kolauttaneet pään oikein kunnolla ja maksaneet jostain heille periaatteellisesta oikeudenkäynnistä 20 000 egee! Onneksi joku kävi ja kuittas kunnon hynät. Luulis näitä vituttavan maksumiehinä. On sitä elvisteltykin.


    • -klup-

      Aika useinhan hakemuksessa joutuu nimeämään henkilön, joka antaa tarvittaessa lisätietoja. Ja silloin tietty voivat soittaa tälle perään ja kysyä, että minkälainen kaveri on kyseessä. Esim. yhdelle välitysfirmalle oli tuttu kuski antanut minun tietoni, ja ihan asiallisia kysymyksiä esittivät.
      Toki kysyjiä on moneen junaan, mutta sinällään ymmärrettävää että selvitetään millaiselle ihmiselle ollaan kalusto antamassa käsiin firman maineen kera.

    • ja paljon

      Kyllä toi tietojen kysely on ihan yleinen tapa kuljetusalalla ja muissakin hommissa. Tekeehän valtiokin turvaselvitykset yms. virkoihin haettaessa.

      Kukapa haluaisi laiskaa, sairastelevaa koheltajaa riesakseen, jos sen voi yhdellä puhelinsoitolla selvittää.

      Kannattaa aina muista itsekunkin, että minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Valitettavasti tuo huono maine kiirii kauemmas, kuin hyvä. Hyvä mainekin kyllä kulkeutuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe